Lees pagina voor

Uiteindelijk hebben we onze schulden afbetaald, en dat zorgt voor heel veel rust in ons hoofd

“We kwamen in contact met John en Jeroen van team Hulp bij geldzaken toen ze onverwacht bij ons aan de deur stonden. Zij hadden via onze zorgverzekeraar een seintje gekregen over een betalingsachterstand. We hadden op dat moment bezoek en konden niet vrijuit praten. Maar dat was geen probleem, we konden direct een afspraak inplannen voor een andere dag.”

“Hoe onze financiële problemen precies zijn ontstaan weten we niet zo goed. Op een bepaald moment verloren we de controle over het betalen van de zorgverzekering. We probeerden het zelf op te lossen, door de schulden af te betalen. Maar de taalbarrière maakte dat heel lastig. Wat ook meespeelde was dat we gewoon niet goed wisten waar we aan konden kloppen. Bij welke organisatie konden we terecht met onze financiële problemen? Deze situatie zorgde voor veel stress.”

“Tijdens de afspraak met John en Jeroen werd er zonder oordeel naar ons geluisterd. We kregen het gevoel dat er echt de wens was om ons te helpen. We hebben onze situatie uitgelegd en ze hielpen ons direct door de zorgverzekeraar te bellen. Ze legden onze problemen uit en zorgden voor een oplossing. Uiteindelijk hebben we onze schulden afbetaald, en dat zorgt voor heel veel rust in ons hoofd. Wat heel fijn was, is dat we contact hielden in deze periode. Zo bleven we over en weer op de hoogte over de voortgang.”

“We hopen dat ons verhaal laat zien dat je niet bang hoeft te zijn om toe te geven dat je in de problemen zit. Er zijn mensen die je kunnen helpen en goed advies kunnen geven. Mochten we ooit weer in de knoei komen met onze financiën dan zullen we zeker weer om hulp vragen. Het is heel fijn om te weten dat je, ook als je niet uit Nederland komt, kunt rekenen op hulp.”