Lees pagina voor

Eerste werkgroep De Kreek

20 december 2024

Op donderdag 19 december kwam de werkgroep De Kreek voor de eerste keer bij elkaar. Verschillende verenigingen en de dorpsraad waren aanwezig. Tijdens deze bijeenkomst is gesproken over het doel van de werkgroep en hoe het proces eruitziet de komende maanden. Daarnaast werden er ervaringen gedeeld en vragen gesteld.

Wat gaat de werkgroep doen?

De werkgroep van De Kreek denkt gezamenlijk na over de mogelijkheden voor een duurzame invulling van De Kreek. Er wordt een voorstel geschreven met verschillende scenario’s over hoe het gebruik van De Kreek er in de toekomst uit zou kunnen zien. Het streven is om dit voorstel in het voorjaar aan te bieden aan de raad inclusief kosten- en batenanalyse.

Dit is een voorlopige planning. Het is belangrijk dat verenigingen zo snel mogelijk een antwoord krijgen over de toekomst van De Kreek. Maar het is ook belangrijk dat er een goed voorstel komt te liggen, waarbij we zorgvuldig te werk gaan. Mocht blijken dat de projectleider en de werkgroep meer tijd nodig hebben om tot een voorstel te komen, dan informeren we de verenigingen en de gemeenteraad daar tijdig over.

Vanaf 1 januari 2025

Vanaf 1 januari 2025 neemt de gemeente het beheer van De Kreek over van Optisport. De afgelopen weken zijn de benodigde zaken hiervoor geregeld, denk aan contracten voor schoonmaak, verlichting, internet en het sleutelbeheer. Op deze manier kunnen de verenigingen ook na 1 januari gebruik maken van De Kreek.

Tijdens de bijeenkomst is ook gesproken over het onderhoud. De Kreek is inmiddels verouderd en toont gebreken. Totdat er een goedgekeurd plan ligt is er geen zicht op grootschalig onderhoud. Afgesproken met de verenigingen is dat er wel gekeken wordt naar gebreken die meer spoed hebben. Denk aan de verlichting op de parkeerplaats, een lek en een gat in de vloer.

Eind januari komt de werkroep weer bijeen om een eerste opzet van de scenario’s te bespreken.